Auto Moto tips

Οδήγηση σε δυνατό αέρα

Οδηγούμε μόνον αν είναι εντελώς αναγκαίο αφού ενημερωθούμε από τα δελτία για τον καιρό και την κατάσταση των δρόμων. Όταν η οδήγηση δυσκολέψει, σταματάμε σε ασφαλές σημείο του δρόμου και τηλεφωνούμε σε κάποιον δικό μας για να ενημερώσουμε.

TIPS ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΔΥΝΑΤΟ ΑΝΕΜΟ
Σχεδιάζουμε το δρομολόγιό μας επιλέγοντας τη διαδρομή όπου φυσά λιγότερο, αν φυσικά αυτό είναι δυνατό.
Οδηγούμε αργά γιατί οι ριπές του ανέμου που μπαίνουν κάτω από το αυτοκίνητο δυσκολεύουν το φρενάρισμα και τον έλεγχο του οχήματος.
Να είμαστε προετοιμασμένοι ότι σε ανοιχτές τοποθεσίες το όχημα θα χτυπηθεί από ριπές ανέμου (π.χ. πάνω σε γέφυρες).
Προσέχουμε όταν προσπερνάμε ψηλά οχήματα γιατί προχωρώντας θα μας χτυπήσει δυνατότερα ο αέρας.
Κρατάμε γερά το τιμόνι γιατί συχνά ο άνεμος χτυπά απροσδόκητα.
Έχουμε το νου μας στα άλλα οχήματα για να προετοιμαστούμε αν δούμε κάτι να τους συμβαίνει λόγω δυνατών ανέμων.
Προσέχουμε ιδιαίτερα τους μοτοσυκλετιστές, τους ποδηλάτες, τα φορτηγά και τα λεωφορεία δίνοντάς τους περισσότερο χώρο, μιας και παρασύρονται πιο εύκολα από τον δυνατό άνεμο. Ειδικά οι μοτοσυκλετιστές πρέπει να αποφεύγουν την οδήγηση σε δυνατό άνεμο που μπορεί να προκαλέσει την απώλεια ελέγχου της μηχανής.
Κρατάμε πολύ μεγαλύτερη από την απαιτούμενη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα.
Παρκάρουμε σε προστατευμένο μέρος, μακριά από δέντρα, στύλους, κτίρια.
Προσέχουμε το πέρασμα από ψηλές γέφυρες, τα οχήματα που τραβάνε τροχόσπιτο, τα μπάζα που στοιβάζονται στους δρόμους.
Δεν τοποθετούμε φορτίο στην οροφή του αυτοκινήτου μιας και οι πλάγιοι άνεμοι εύκολα μπορούν να το παρασύρουν δημιουργώντας αστάθεια στο όχημα.
ΠΗΓΗ : ΚΤΕΟ AUTOVISION

· ME MOTOSYKLETA

Όσοι έχουν οδηγήσει σε δυνατό άνεμο, γνωρίζουν πολύ καλά πως η σταθερότητα της μοτοσικλέτας επηρεάζεται σημαντικά. Ειδικά όταν η μοτοσικλέτα είναι ελαφριά ή το κέντρο βάρους της βρίσκεται σχετικά ψηλά, οι ριπές του ανέμου μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την ευθυβολία και κατά συνέπεια την οδική συμπεριφορά της. Αυτό που έχει να κάνει ο αναβάτης είναι να φροντίσει να είναι προετοιμασμένος για οτιδήποτε του συμβεί και να αποφύγει τις κακοτοπιές.  

Ακόμη κι όταν κινείστε με λίγα χιλιόμετρα, έχετε κλειστή τη ζελατίνα του κράνους, διαφορετικά τα μάτια σας κινδυνεύουν να γεμίσουν με σκουπιδάκια και σκόνη, μειώνοντας σημαντικά την ορατότητά και την προσοχή σας στο δρόμο.

· Τα ρούχα σας δεν πρέπει να είναι φαρδιά, ειδικά σε μέρα με δυνατό αέρα, καθώς θα «πεταρίζουν» συνεχώς και θα επηρεάζουν αρνητικά τη συγκέντρωσή σας στην οδήγηση.

· Καλό είναι επίσης, να μην αφήνετε κορδόνια, ιμάντες κτλ. από τα ρούχα σας ή τις τσάντες σας να κινούνται ελεύθερα, καθώς θα σας τιμωρήσουν με άφθονο… μαστίγωμα!

· Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή, όταν κινείστε με δίκυκλο που διαθέτει μεγάλες επιφάνειες, όπως, για παράδειγμα, scooter. Οι ριπές του ανέμου θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τη σταθερότητά του.

· Το ίδιο ισχύει σε περίπτωση που η μοτοσικλέτα σας φέρει βαλίτσες ή top case. Καλό είναι να τα αφαιρέσετε, ειδικά αν δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσετε. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύετε σημαντικά τη σταθερότητα της μοτοσικλέτας, ειδικά ενάντια στις διαγώνιες και πλάγιες ριπές του ανέμου.

· Τα δέντρα και οι ψηλοί θάμνοι που βρίσκονται μερικές εκατοντάδες μέτρα μπροστά από εσάς, στην άκρη ή τη μέση του δρόμου (σε κάποιο στηθαίο) μπορούν να σας δώσουν μια πολύ καλή εικόνα για την ένταση αλλά και την κατεύθυνση του αέρα σε εκείνο το σημείο. «Συμβουλευτείτε» τα και προετοιμαστείτε ανάλογα καθώς πλησιάζετε.


· Σε περίπτωση που προσπερνάτε φορτηγό ή λεωφορείο, προσπαθήστε υπολογίστε τα ρεύματα αέρα, τα οποία αρχικά θα σας τραβήξουν προς το μέρος του και έπειτα θα σας διώξουν. Αν και συνήθως είναι απόλυτα ελεγχόμενα, σε κακοκαιρία πρέπει να πραγματοποιείτε αυτές τις προσπεράσεις με ιδιαίτερη προσοχή καθώς τα ρεύματα του αέρα είναι αρκετά πιο ισχυρά και μερικές φορές απρόβλεπτα.

· Διατηρήστε τις στροφές του κινητήρα ψηλότερα από το συνηθισμένο, ώστε να εκμεταλλευτείτε το γυροσκοπικό φαινόμενο που δημιουργείται από τους άξονες του. Έτσι βελτιώνετε τη σταθερότητα της μοτοσικλέτας σας.

ΠΗΓΗ : mototriti




Ένα συνηθισμένο καιρικό φαινόμενο που εμφανίζεται όλες τις εποχές του χρόνου στη χώρα μας -ιδιαίτερα φθινόπωρο και χειμώνα- είναι η βροχή. Και ο βροχερός καιρός στην Ελλάδα, συνοδεύεται με αρκετά τροχαία ατυχήματα. Καραμπόλες και μικροσυγκρούσεις με υλικές ζημιές, μικρούς ή μεγάλους τραυματισμούς ακόμη και θανάτους, είναι ο απολογισμός των βρεγμένων και ολισθηρών δρόμων μας.

Η υπενθύμιση ορισμένων γνωστών κανόνων οδήγησης σε βρεγμένα οδοστρώματα, πιστεύουμε ότι μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων:

- Πριν αρχίσει να βρέχει θα πρέπει να φροντίσουμε την ορατότητά μας στο αυτοκίνητο. Το παρμπρίζ θα πρέπει να να είναι καθαρό εξωτερικά και εσωτερικά, οι υαλοκαθαριστήρες να βρίσκονται σε καλή κατάσταση, το δοχείο του πλυστικού υγρού να είναι γεμάτο και να λειτουργούν σωστά οι εκτοξευτήρες νερού, οι γνωστές "πιτσιλίθρες". Στη Drive Hellas φροντίζουμε ώστε όλα τα αυτοκίνητα μας να πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις.

- Όταν βρέχει η ορατότητα μειώνεται. Για να βλέπουμε καλύτερα και να μας βλέπουν οι άλλοι, καλό είναι όσο διαρκεί η βροχή, να ανάψουμε τα φώτα διασταύρωσης, τη λεγόμενη μεσαία σκάλα. Προσοχή: Δεν ανάβουμε τους προβολείς ομίχλης αν δεν έχει ομίχλη. Η χρήση του πίσω προβολέα ομίχλης μπορεί ωστόσο να αποδειχτεί απαραίτητη σε αυτοκινητόδρομους υπό έντονη βροχόπτωση, όπου το σπρέι νερού που σηκώνει το αυτοκίνητο, μας καθιστά πρακτικά αόρατους προς τους πίσω μας.

- Η ολισθηρότητα αυξάνεται με τις πρώτες σταγόνες. Το νερό της βροχής μαζί με τη σκόνη στο οδόστρωμα, δημιουργούν μειωμένη πρόσφυση και κατά συνέπεια ολισθηρές συνθήκες, σα να οδηγούμε σε πάγο. Κυρίως αν έχει να βρέξει αρκετές ημέρες και η σκόνη είναι αυξημένη. Η μείωση της ταχύτητας είναι επιβεβλημένη και μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια.


- Η υδρολίσθηση εμφανίζεται όταν βρέχει πολύ και συγκεντρώνονται μεγάλες ποσότητες νερού στο δρόμο. Το φαινόμενο δημιουργείται όταν τα νερά δεν μπορούν να εκτοπιστούν από τα ελαστικά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μεταξύ ελαστικού και δρόμου ένα λεπτό στρώμα νερού. Εδώ καθοριστικό ρόλο παίζει η κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, το πέλμα των οποίων θα πρέπει να έχει αρκετά βαθιά αυλάκια προκειμένου να συμβάλλουν στη σωστή και γρήγορη απαγωγή του νερού. Παρόλα αυτά και με καινούρια ελαστικά, η υδρολίσθηση μπορεί να εμφανιστεί όταν συγκεντρώνονται ποσότητες νερού στο δρόμο, περίπτωση καθόλου σπάνια στους ελληνικούς δρόμους. Αν δούμε νερά μπροστά μας, κόβουμε ταχύτητα και περνάμε χωρίς γκάζι και χωρίς φρένο, κρατώντας γερά και αποφασιστικά το τιμόνι.


- Τα λιμνάζοντα νερά της βροχής κρύβουν τεράστιους κινδύνους. Ποτέ δεν περνάμε μέσα από μεγάλες ποσότητες νερού με ταχύτητα. Πρώτον γιατί δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το βάθος τους και δεύτερον γιατί υπάρχει κίνδυνος να βραχούν τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου μας.

- Αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα στο βρεγμένο οδόστρωμα. Ταυτόχρονα οι χειρισμοί του τιμονιού πρέπει να είναι απαλοί και ελεγχόμενοι. Αν πάλι λόγοι έκτακτης ανάγκης μας υποχρεώσουν να φρενάρουμε απότομα, δε θα πρέπει να διστάσουμε. Πατάμε το φρένο δυνατά και σταθερά και με την βοήθεια του ABS (όλα τα αυτοκίνητα της Drive Hellas διαθέτουν), κρατάμε όσο γίνεται την πορεία του. Καλό είναι να μην προσπαθήσουμε με απότομες τιμονιές να διορθώσουμε την κατεύθυνσή του γιατί υπάρχει ο κίνδυνος ανατροπής, η πτώσης σε άλλο αυτοκίνητο.


- Δεν ξεχνάμε τους πεζούς! Όταν βρέχει και κινούμαστε σε κατοικημένη περιοχή, δεν πρέπει να αγνοούμε τους πεζούς στα πεζοδρόμια, τους οποίους στο πέρασμά μας, υπάρχει ο κίνδυνος να τους καταβρέξουμε. Η οδηγική μας παιδεία και η ευγένεια δε θα πρέπει λοιπόν να αφορά μόνο τους άλλους οδηγούς στο δρόμο.

Πηγή: trcoff.gr

 

- Δείτε επίσης τις υποσελίδες

ΟΔΗΓΗΣΗ ΜΕ ΜΕ ΒΡΟΧΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΜΕ ΔΥΝΑΤΟ ΑΝΕΜΟ ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΧΙΟΝΙ ΚΑΙ ΠΑΓΕΤΟ